Blogger Sağ ve Sol Tuş Engelleme Kodu

By | 04:28:00 2 comments


Sağ ve Sol Tuş Engelleme (Blogger)Eminim benim gibi birçok blog kullanıcısı yazılarının farklı bloglarda kendisinden izinsiz yayınlanmasından rahatsızdır. Saatlerce uğraşılıp emek verilerek açılan konuları 10 dk sonra başka bir blog kendisi hazırlamış gibi göstererek yayınlıyorsa buna dur demenin zamanı gelmiştir.

Yazıların kopyalanmasına engel olmak için farklı yöntemler var. Dmca ile yazıları siteyi lisanslamak, hukuksal yollara başvurmak, sağ - sol tuş engellemek gibi..

Ben işin biraz da kolayına kaçıp sizlere blogunuzda sağ ve sol tıklamayı nasıl engelleyebileceğinizi anlatacağım. Bunun için internette biraz araştırma yaptım ve en basit ve kullanışlı kodları buldum.

Kullanım;

Html'yi Düzenle kısmından CTRL+F komutu ile aşağıdaki kodu bulun

<head>

Yukarıdaki kodun hemen altına aşağıdaki kodu kopyalayıp yapıştırın.

<script language='JavaScript1.2'>

//Disable select-text script (IE4+, NS6+)- By Andy Scott
//Exclusive permission granted to Dynamic Drive to feature script
//Visit http://www.dynamicdrive.com for this script

function disableselect(e){
return false
}

function reEnable(){
return true
}

//if IE4+
document.onselectstart=new Function (&quot;return false&quot;)

//if NS6
if (window.sidebar){
document.onmousedown=disableselect
document.onclick=reEnable
}
</script>
<script language='JavaScript'>
function none(){
return false;
}

document.oncontextmenu=none
document.onmousedown=none
</script>

Temanızı kaydedin.

Kodları chrome, firefox, ie ve opera tarayıcılarında denedim sorunsuz çalışıyor. İnternette bulacağınız diğer kodlar ie'de sol tuşu engellemiyordu, küçük bir araştırmayla o sorunu da çözdüm.
Bir nebze rahatladığınızı düşünüyorum...

İyi bloglamalar...
Sonraki Kayıt Önceki Kayıt Ana Sayfa

2 yorum: